S3 CHRIS, to używasz tego auta do jazdy na co dzień? :shock:
Świece żarowe - jak odtłuścić
Zwiń
X
-
Świece żarowe - jak odtłuścić
Podobno problemem mogą być zapieczone świece żarowe, co może skutkowac zerwaniem gwintu i kosztowną naprawą. Na forum znalazłem informacje, żeby odtłuścić nową świecę denaturatem. Ale czy to wystarczy, czy nie trzeba by tego samego zrobić z gniazdem gwintu chociaż to technicznie pewnie byłoby trudne.
Podobno można przesmarować gwint smarem miedziowym, wysokotemperaturowym, takim jaki stosuje sie do hamulców.
Co wy na to?
-
-
Kolego, odtłuszczenie przed wkręceniem może jedynie powiekszyć stopień zapieczenia gwintu. Pasta miedziowa jak najbardziej- uszczelni i zabezpieczy przed wykręceniem i zapobiegnie zapieczeniu.
Ale jeśli już mowa o odtłuszczaniu to ja do tego tupu zabiegów stosuję Mobil Brake Cleaner- aerozol który odtłuszcza i zmywa. Pryskasz na powierzchnię odtłuszczaną i czekasz aż spłynie lub odparuje. Bardzo dobri i sprawdzony preparat. Stosuję przy składaniu sprzęgieł, montażu okładzin hamulcowych, klocków itp oraz przed klejeniem rozmaitych rzeczy.
Komentarz
-
-
Wiele razy wymienialem świece i nigdy nie stosowalem takich zabiegów. Miałeś już jakieś przykre doswiadczenia z tym zwiazane czy pytasz zapobiegawczo ?? Smarem "miedziowym" bym swiec raczej nie traktował. Przecież podczas wykrecania starych swiec linia gwintu jest jak nowa tw. moze nie warto kombinowac.
Jezeli użyjesz dobrego klucza to nie zerwiesz gwintu :wink:Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Świece żarowe - jak odtłuścić
Pytałem o przesmarowanie świec bowiem podobno bardzo czesto dochodzi do "zapieczenia" świec i w efekcie ich urwania podczas prób wykręcania. Spotkałem się na naszym forum z podpowiedziami, że należy świece odtłuścic denaturatem ale bez podania szczegółów. Wydaje mi się, że potraktowanie gwintu smarem miedziowym, który jest odporny na wysoką temperature nie powinien zaszkodzić a wręcz przeciwnie.
Jestem po samodzielnej wymianie. Świeczki ładnie się odkręciły.
Komentarz
-
-
Almanis, tak jak piszesz smar miedziowy zaoszczedzi kłopotu w póżniejszym terminie tak samo nalezy smarowac sondy lambda w benzyniakachJest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
A mówiła mama -
"Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
http://campaign.scania.com/v8/
Komentarz
-
-
Almanis, Jest takie "cudo" stosowane w marce Mercedes i ma to numer katalogowy: A0019894251.10. Jest to specjalny smar do wtryskiwaczy w silnikach CDI. Doskonale sprawdza się też przy montażu, a zwłaszcza przy demontażu 8) , świec żarowych. Cena trochę osłabia - około 70,00 PLN, ale może warto zastanowić się nad zakupem - albo poszukać wśród znajomych . . .
Komentarz
-
-
Ja tam nigdy nic nie smarowałem i świece zawsze gładko się wykręcało i wkręcało :wink: .
Podstawa to dobre klucze :twisted:
Skoda podaje bodajże 35 Nm jako siłę dokręcania świec , ale tu chyba raczej chodzi o nieuszkodzenie tej gumowej uszczeleczki. Moim zdaniem jak sie ma troszkę wyczucia i nie dokręci za mocno to powinno sie bez problemu wykręcić , no jeśli oczywiście się wcześniej prawidłowo wkręciło i nie uszkodziło po drodze gwintu. :wink:miauuuuuuuuuuu!
O1 SLX
Komentarz
-
Komentarz